Τα μικρά παιδιά, προσχολικής και σχολικής ηλικίας βιώνουν και αυτά, όπως και οι ενήλικες στο περίγυρο τους, συναισθήματα εξίσου θετικά και αρνητικά. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι “είναι μικρό και δεν καταλαβαίνει…” ή ότι “θα το ξεγελάσουμε με αυτό ή με εκείνο τον τρόπο…” διότι τα παιδιά καταλαβαίνουν και συναισθάνονται όχι ίσως με τον τρόπο των ενηλίκων, σίγουρα όμως με έναν δικό τους, μοναδικό, αθώο και αφιλτράριστο τρόπο.

Στην κατεύθυνση αυτή η παιδοψυχολογική υποστήριξη προσπαθεί να δώσει στο παιδί, αλλά και στην οικογένεια του, ένα υγιές ψυχικό περιβάλλον και τις κατάλληλες συνθήκες (ενθάρρυνση, αποδοχή, σταθερότητα, ασφάλεια) ώστε να εκφράσουν τα συναισθήματα τους αυθόρμητα και ελεύθερα μέσα από ευχάριστες για αυτά δραστηριότητες όπως το αυτοσχέδιο παιχνίδι, η ζωγραφική, η αφήγηση ιστοριών κ.α.

Το υλικό που προκύπτει από αυτήν τη διαδικασία εξωτερίκευσης και κάθαρσης για τα παιδιά, μπορεί στη συνέχεια να αναλυθεί με τους γονείς του, προκειμένου και εκείνοι -και αυτό είναι το σημαντικότερο- να μπορέσουν να κατανοήσουν πια στοιχεία χρειάζεται να αλλάξουν στην συμπεριφορά τους, στοιχεία τα οποία συνήθως ευθύνονται για τη αποκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών.

Προκύπτει κατά συνέπεια ότι η ψυχο-εκπαίδευση των γονιών είναι προτιμότερη και πιο σημαντική από την παιδοψυχολογική θεραπεία, διότι αν οι ενήλικες αντιστέκονται στην (δική τους) αλλαγή τότε, όπως είναι φυσικό, δεν μπορεί να αλλάξει και το περιβάλλον που μεγαλώνει ένα παιδί…

Θέματα που συχνά απασχολούν γονείς και ειδικούς:

  • Στάδια ψυχικής, συναισθηματικής και σωματικής ανάπτυξης των παιδιών
  • Σχέσεις με γονείς, αδέρφια, συμμαθητές και συνομήλικους
  • Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών
  • Παιδικές φοβίες – χωρίς όρια συμπεριφορά
  • Επιθετικότητα – Παραβατικότητα